kommentarer


Ulf Claesson
Poeter.se-hjärtat till en stödmedlem!
Visst är livets slut vidrigt, särskilt
när det drabbar en yngre människa. Men
för hennes skull ska du vara stark och
växa upp till att bli en lika bra
människa som hon var. Så hedrar du
henne, där hon nu är, på andra sidan, i
en värld mycket bättre än denna

Och fortsätt skriva, för det gör du bra
2011-02-13

stella
Ja det är ofattbart hur saknaden kan äta
upp en. Ändå måste man på nåt sätt komma
vidare. Skriva är ett ofarligt och bra
sätt, det verkar du veta. Min mamma dog
i cancer när jag var 9 och det har ju
format mig till den jag är idag. Vi vet
liksom mer än andra, sorgen är en skola
som inte går att söka till. Kram!
2011-02-13

sulimaa Poeter.se-hjärtat till en stödmedlem!
Åhhh så berörande ...går rakt in i
hjärtat...skrivet på ett öppet och
utlämnande sätt ...en sådan händelse
förändrar den man är ...förändrar ens
sätt att se på livet ...men stärker även
...din mamma var lycklig som hade er
alla vid sin sida ...din sorg ...din
saknad men även vetskapen om hur älskad
du var kommer att leva med dig ...din
mamma finns för alltid omkring dig
...kram!
2011-02-10

  glasa Poeter.se-hjärtat till en stödmedlem!
texten är hjärtegripande
den väller av nära kärlek
den är även mina 
känslor
ord
de ord som jag behöver

(för min egen
för mig
och för min mamma)

du har givit så genomlevt
och ymnande generöst
tack av mitt liv och
av mitt hjärta

såklart, din mamma är så stolt över dig
hon vet dig
helt närvarande nära
så som bara 
kärlekens
eviga låga kan
2011-02-10
Catharina Edin Poeter.se-hjärtat till en stödmedlem!
Åh kära nån vad ledsamt -
och jag vet att din mamma inte ville
lämna dig för allt i världen, såna är
mammor (jag är en).
2011-02-13

Ulf Claesson Poeter.se-hjärtat till en stödmedlem!
Smärtan efter en annan människas död är
ofattbar, men alla de döda har blott
gått vidare till en annan existens. Dina
texter ekar starkt men ditt skratt när
du själv en dag möter henne igen ska eka
i evigheten!!!!

Din mamma älskar dig fortfarande och
kommer alltjämt att så göra
2011-02-13

Drömfångare
Nämen, gud, jag börjar nästan gråta! :'(
2011-02-13

AA
Poeter.se-hjärtat till en stödmedlem!
Jag vet inte vad jag ska
säga....ordlös....stark text. Ta hand om
dig. //AA
2011-02-16

Reg Poeter.se-hjärtat till en stödmedlem!
vad kan jag säga...ordlös...sorgen har
sin tid.
Ta den. Kram
2011-02-16

  Lilletjejen
Sorgsen dikt.. den känns in i själen när
man läser.. och nog är det många som har
förlorat sin mamma..
2011-02-16
Lady Alassa
Tack för en mycket angelägen text.

Detta är svårt att tala om. Att man kan
mista sin mamma.

Många kan inte ens höra sådant därför
att det omöjligen tar sig genom örats
brandväggar.

Men mammor dör och det tål att tänka
på. 
Och världen kan också vändas upp och
ner. 
Men få vill tro det förrän det är för
sent.
2011-03-30

Zelogath
Jag beklagar, från djupet av mitt
hjärta
Men hoppas att du kan tänka tillbaka med
ett leende ändå
På din kära mamma
Och göra det till en glädjerik dag
Med många fina minnen
Även fast sorgen gör ont
Applåd och kram bjuder jag på
2011-03-30

Hannah Norman-Svart
min mamma skulle ha blivit 44 för två
dagar sen. känner igen mig i din text.
fint skriven
2011-03-30