♥mamma♥

Jag visste inte vad hoppet betydde,
kanske var det att komma tillbaka från det man flydde?
Kanske var hoppet en leksak,
eller som en krydda, att man känner smak?
En dag trodde jag att jag kom på vad det var,
att det var det jag önskade mig eftersom jag räknade alla dessa 365 dar.
Det hemska hände,
att min mamma blev sjuk, vem var det som detta bud sände?
Alla dagar gick upp och ner, fram och tillbaka,
dessa känslosamma dagar kommer jag aldrig att sakna.
Livet förändrades när du försvann,
varken vi eller dom kunde rädda dig, men det var du som gjorde att hoppet sa ”ni kan”
Det var det hoppet var,
att hoppas på att överleva fast man inte kan, det hoppet lärde du mig, det kommer alltid att stanna kvar.
Ett hjärta av guld hade du,
jag saknade dig igår jag kommer sakna dig i morgon och jag saknar dig nu.
/din dotter Ellen