Han är Den

Jag ligger bredvid min sovandes sambo. Så fridfullt. Så fin. Så lugna andetag och ren perfektion. 

Funderar på vad jag skulle vilja ändra på om jag fick önska. Alltid finns det NÅGONTING hos någon på utseendet eller beteendet.
Men det finns absolut ingenting, eller ja det ska vara att han KAN gå i sömnen om han har en stark oro inom sig, för det tycker jag är läskigt. Men annars är denna man helt jävla perfekt.

Han hämtar vatten utan att jag bettom det. Säger jag 'du.. Jag skulle uppskatta att det är myslampor tända i varje rum när jag kommer hem och det är mörkt ute' inga problem, dagen efter var dom tända. Säger jag 'du får gärna lägga in hårborsteni skåpet efter dig'självklart gör han det på en gång. 
Jag kan stå och laga mat och Joel kommer hem kl 19 efter varit uppe sen 5 dessutom tränat och direkt dukar, fixar disk eller sallad.
Småsaker i vardagen som är sååå stora. 
Jag berättar varje dag att jag uppskattar honom och ALLT han gör. Och att han får göra lite extra mycket nu, men det hinner jag ta ikapp sen - vi har ju hela livet på oss att finnas för varandra & ställa upp i vått och torrt.

Jag önskar att jag kunde ha fått uppleva denna kärlek tidigare - då skulle jag ha vetat vad kärlek verkligen innebar. 
Att kärlek inte behöver betyda bråk, oro, tjaffs, osäkerhet, dåligt behandlande och allt därtill. 
Jag kan med handen på hjärtat och med väl eftertanke säga "detta varar föralltid". För det vill jag. Under alla omständigheter!

TACK för att du är du älskling, och jag kommer aldrig sluta tacka dig. Tacka för den person du är. Tacka för att vi inte en enda gång under 1 års tid har låtit otrevliga (jag har dock ibland med mina hormoner) men aldrig ett tjafs eller långt ifrån bråk.

Detta skriver jag inte till honom eftersom han inte läser här, men så alla vet att sy FINNS människor som är bra, snälla och glada. Det finns människor som är värda varandra!

JAG ÄLSKAR DIG!