Det är inte roligt..

Jag vill inte klaga och låta negativ, men helvete alltså, vad det är tufft att vara gravid.

Det är mysigt vissa kvällar när jag inte har allt för ont i kroppen och plutten sparkas och har sig. Men annars...
Från dag 1 då jag fick migränanfall och mådde pyton fram till jag visste vad det berodde på, samma dag sprang jag in på toan och förstod varför jag mådde så dåligt och att jag "fick" spy utan att vara magsjuk. Huklade sönder mina inre organ ca 20 gånger per dag. 
Tröttheten var outhärdlig, speciellt efter 1.5 månad då rusten NÄSTAN va klar. Sov hela tiden. 5 min mellan kunderna, på 2 sek jag satte mig bredvid Joel i bilen, i soffan dag som kväll.
Sen foglossning från vecka 10 vilket inte är jättevanligt. 
Till en gynläkarepå sjukhuset för att få diagnoserat faktor 5 med större risk för proppar som jag ärvt efter mamma så blir att ta sprutor efter förlossningen. 
Jag har en blodgrupp bara 18% har så får ta extra tester och hålla koll så bebben inte blöder för då kan jag råka illa ut. 
Jag fick en bakterie påväg till urinvägsinfektion så penicillin togs och ska ha dropp under förlossningen. Juste, förkyld 9v i somras med bihåleinflammation och penicillin också. Och Juste, en cysta som växte och till slut sprack (kors i taket så kunde kroppen hantera den själv). 
Och nu, kan jag knappt gå. För 2v sedan kände jag av min vänstra höft och i förrgår kunde jag inte gå. Den gör så fruktansvärt ont tillsammans med ischias och foglossningen. Hoppas det är tillfälligt....

Men annars är det prima skinka.. Det är roligt att titta på barnsaker, planera och snart få börja inreda rummet. Igår handlade jag och leiah 2 jättefina Bodys till lillebror :) 

Tur hon och Joel är så förstående och hjälpsamma, och att kollegorna på ilinium där dom hyr in mig hjälper mig, att mina kunder har full förståelse att jag inte kunnat massera på 3 dagar. 

Det är ett heltidsjobb å va preggo, bara 85 dagar kvar nu 🤗😊