le, njut och må bra

Ja det är kallt i Sverige,  klä på dig. Ja det är mörkt i Sverige, tänd fler ljus. Ja det är stressigt i Sverige, gå upp en timme tidigare. 

Glöm aldrig bort att du är viktig. Du bestämmer över ditt liv, över vad som är bra och dåligt. Det är du som bestämmer vad som är roligt och tråkigt och kan därav avgöra vad du vill göra med ditt liv. 

Varenda minut finns mina fina barn i Kenya med mig, varenda dag. Vi har så mycket, vi har så många val och oändligt många vägar att välja i livet. 

Jag begär inte att ni ska tänka så mycket som jag gör, eller ändra er så som jag gjorde. Men bara tänk för en stund.. Ett barns favoritmat var mixed beans.. Dom vill bli läkare för att hjälpa andra, vill bli piloter för att se världen. Älskade barn, verkligheten är att dom förmodligen får nöja sig med att gifta sig, få barn och sälja frukt. 

Man glömmer så lätt, eller ska jag säga förtränger kanske. 

Lev det liv du kan och har möjlighet till, sabba det inte!